موزه های همدان

لیست کامل تمامی موزه های شهر همدان + آدرس

موزه های همدان

لیست کامل و جامع و نشانی موزه‌های شهر توریستی و گردشگری همدان را قصد دارم در این مطلب خدمتتان معرفی کنم که در ارتباط با آدرس سعی شده مختصر و مفید نوشته شود اما اگر میخواستید دقیق آن ها را پیدا کنید میتوانید به بخض نقشه همدان در همین سایت مراجعه کنید.

◊موزه تاریخ طبیعی همدان
نشانی: دانشگاه کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا
در انتهای چهارباغ آزادگان (میدان مدرس و انتهای بلوار آزادگان پشت دانشکده کشاورزی)
این موزه واقعا ارزش دیدن از نزدیک دارد و از موزه های کوچک نیست بلکه از انواع جانوران و اشیا باستانی تاریخ طبیعی و فسیل های کشف شده را میتوانید در آنجا از نزدیک ببینید. این موزه به نظر نگارنده این مطلب و یک همدانی بهترین موزه همدان هست و تا جایی که بنده شنیده ام بزرگترین موزه تاریخ طبیعی کشور بوده و اگر میخواهید از بین تمام موزه های همدان یکی را بازدید کنید به نظر شخصی بنده این موزه میتواند انتخاب مناسبی باشد. (البته بعضا به سلایق مخاطب نیز بستگی دارد)

◊موزه هگمتانه
نشانی: اکباتان،میدان هگمتانه
این موزه که به نوعی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری همدان هم هست شهر باستانی هگمتانه و شهر قدیمی کشف شده و حفاری شده میباشد که اولین شهر تاسیس شده در جهان توسط مادها در قوم آریایی بوده و توسط دیااکو بنا نهاده شده است.

◊موزه بوعلی‌سینا
نشانی: میدان آرامگاه
این موزه که در کنار مزار ابن سینا واقع شده در اصل وقتی شما به آرامگاه بوعلی سینا میروید که از این مزار بازدید کنید اگر به داخل بروید میتوانید از این موزه نیز دیدن به فرمایید که به هیچ وجه خالی از لطف نیست.

◊باغ موزه دفاع مقدس
نشانی: بلوار کولاب
این موزه که در یکی از بهترین و خوش آب و هوا ترین مناطق همدان بنا شده و بودجه خوبی هم خرج آن شده به جز مبحث دفاع مقدس دارای یک آبنمای موزیکال زیبا نیز میباشد که در ابتدای مسیر گنجنامه و عباس آباد قرار دارد.

◊موزه سفال
نشانی: خیابان شهدا، خانه صمدی
قطعا علاقمندان به سفال و صنایع دستی از دیدن سفال های قدیمی و سنتی لذت میبرند و بدون شک دیدن این موزه از نزدیک میتواند برای کسانی که علاقمند به سفال و تاریخ آن هستند جالب توجه باشد.

◊باغ موزه نظری
نشانی: میدان جهاد، چهارراه نظری، عمارت باغ نظری
این باغ موزه در کنار سازمان گردشگری همدان هست و یکی از عمارت های خاص دوران قاجاری بوده که به نوع خود بسیار زیبا ساخته شده این عمارت زیبا میتواند برای گردشگرانی که از آن بازدید میکنند جاذبه توریستی جذابی باشد.

◊موزه حمام قلعه
نشانی: خیابان شریعتی، کوچه مهر، جنب حمام قلعه
این موزه که در داخلش یک رستوران نیز قرار دارد حمامی قدیمی را با استفاده از سبک و سلیقه ای خاص به یک رستوران بدل کرده اند که میتواند برای کسانی که غذا خوردن در یک مکان قدیمی و خاص را میپسندند جذاب باشد. (اگر برایتان جالب بود که یک وعده غذایی در یک فضای سنتی واقعا سنتی و باستانی میل کنید این گزینه مناسب شماست) البته شاندیز حاجی هم همین هست که در محله حاجی واقع شده است.

◊موزه مفاخر و مشاهیر همدان
نشانی: خیابان شریعتی، داخل خانهٔ بیژن
این موزه که در سال ۸۸ در داخل خانه بیژن بنا شده مجسمه هایی از مفاخر و مشاهیر شهر همدان را میتوانید ببینید که در این موزه هستند و سرگذشت آن ها نیز برای شما میتواند جذاب و جالب باشد.

◊موزه صنایع‌دستی همدان
نشانی: میدان باباطاهر، جنب آرامگاه باباطاهر
این موزه هم در کنار آرامگاه باباطاهر به صنایع دستی و آثار باستانی شهر تاریخی همدان اختصاص یافته که در کنار مغازه های صنایع دستی که دور آرامگاه باباطاهر هستند نیز واقع گشته است که به نوع خود جالب است

دیگر مناطق توریستی و تفریحی همدان هم به اختصار در مطالب مختلف این سایت برای شما تشریح داده شده که میتوانید با مراجعه به بخش مراکز تاریخی و با بخش مراکز تفریحی توریستی از آنها مطلع بشوید.

موزه تاریخ طبیعی همدانموزه های همدان

اگر برای دیدن هر یک از این موزه ها به شهر همدان سفر میکنید و قصد دارید بعد از بازدید از موزه در شهر بمانید و یکی دو شب را استراحت و گشت و گذار بپردازید میتوانید برای اجاره سوئیت یا خانه مسافری با تمام امکانات و تمیز و ارزان با ما تماس بگیرید تا در خدمتتان باشیم. همچنین لیست کامل امامزادگان همدان را هم برای شما در همین وبسایت جمع اوری کرده و به تفصیل توضیحات مربوطه را ارائه کرده ایم.

3.9/5 - (17 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید