یکی از جاذبه های همدان تپه هگمتانه است

تپه هگمتانه همدان

تپه هگمتانه همدان

احتمالا شنیده اید که آریایی ها پس از مهاجرت به منطقه ایران در سه طرف مستقر شدند که یکی از این سه تا ماد ها بودند که در منطقه تپه هگمتانه همدان و دشت همدان سکونت گزیدند و به دلیل جنگها و غارت هایی که روستاییان در آن زمان داشتند نیاز به تاسیس یک شهر بوجود آمد تا بتوانند از مال و اموال خود محافظت کرده و به زندگی خود با آرامش خاطر بیشتری ادامه دهند.

تاسیس اولین شهر جهان در همدان

اولین شهر جهان در روایت های مختلف هگمتانه در همدان نامیده میشود که دیااکو آن را تاسیس کرده است که در راویانی دیااکو را یک چوپان قوی میدانستند که دارای دام و طیور زیادی نیز بوده است و خودش در تپه هگمتانه مستقر بوده. پس شما با سفر به شهر همدان و بازدید از این شهر به اولین شهر جهان سفر کرده اید و میتوانید از این بابت خرسند و راضی باشید.

موزه هگمتانه در شهر باستانی همدان

منطقه هگمتانه که حصارکشی شده است و در داخل آن موزه ای به نام موزه هگمتانه نیز وجود دارد آثار باستانی که پیدا شده و در آن منطقه کشف شده است را در آن نگهداری میکنند که مجموعه بی نظیر و جالبی است که برای افرادی که از دیدن تمدن کهن ایران به وجد می آیند میتواند بسیار قابل توجه باشد و توریست های خارجی زیادی نیز سالیانه به این مکان آمده و از آن بازدید میکنند. همچنین میتوانید از گنبد علویان در همدان نیز بازدید کنید.

شما عزیزان و هموطنان گرامی نیز وقتی به همدان می آیید توصیه میکنیم در کنار بازدید از غار علیصدر و گنجنامه که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند حتما از تپه هگمتانه همدان نیز بازدید کنید چرا که به عقیده بسیاری از افراد این مجموعه باید با ارزشتر شمرده شود و بتوانیم به ایرانی بودن و تمدن کهن ایران افتخار کنیم. پس از بازدید نیز برای اقامت خود میتوانید با ما تماس بگیرید تا در خدمت شما باشیم و انواع سوئیت ها و ویلاهای خود را به شما معرفی نماییم.

 

جاذبه های همدان تپه هگمتانه
تپه هگمتانه همدان
3.6/5 - (7 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید