مراکز خرید و پاساژ های همدان

مراکز خرید و پاساژهای همدان

از کجا در همدان خرید کنیم؟

بنده خودم به عنوان نگارنده این مطلب وقتی به شهری به قصد تفریح و سرگرمی سفر میکنم سعی دارم از سفرم لذت ببرم و قطعا خرید کردن یکی از راه های لذت بردن از زندگی است و وقتی این امر با سفر همراه میشود لذت خود را دو چندان نشان میدهد. قطعا به جز دیدن مراکز توریستی و تفریحی بعد از آن مراکز خرید و گشت و گذار و جاهایی که مردم در آن زندگی روزمره را میگذرانند و آشنا شدن با مردم از نزدیک میتواند برای ما شادی خوبی به ارمغان بیاورد. برای اطلاع جامع از مراکز خرید در همدان تا انتهای این مطلب را حتما بخوانید!

همدان پاساژما در حال ارائه خدمات اسکان به مسافرین در همدان هستیم و اینکه از کجا خرید کنید سودی به حال ما ندارد اما به هر حال دیدن مراکز توریستی و تاریخی بیشتر در طول روز لذت بخش است و برخی دوست دارند که شب هنگام و یا در موقع غروب بروند و از پاساژها و مراکز خرید دیدن کنند و اگر چیزی مد نظرشان بود آن را بخرند و یا سوغات بخرند و برای خود به یادگار به شهر خود ببرند که وقتی آن کالا را دیدند به یاد سفر خوبشان بیفتند. البته باید تصمیم بگیرید که چه چیزی مد نظرتان هست و میخواهید لباس بخرید و یا سوغات خریداری کنید.

همچنین شاید این مطلب هم مورد نیازتان باشد : انواع سوغاتی های شهر همدان

درگذشته همدان بازار متمرکزی در مرکز شهر خود داشت که دیگر به این صورت نیست و در جای جای همدان و حتی محلتان پایین شهر میتوانید مغازه های لوکس و پاساژ های مختلفی را ببینید که به فروش لباس و خوراک و حتی سوغات مشغول هستند بنابراین ذکر همه مغازه های و پاساژ ها در این مطلب ممکن نیست اما سعی میکنم برایتان تعدادی از مرکز خرید های خوب که به عنوان یک همدانی دوست دارم به شما پیشنهاد کنم را برایتان در این مطلب متذکر شوم که این مطلب را در راستای تکمیل راهنمای جامع گردشگری همدان که مدتهاست در حال نوشتن آن هستم برایتان گردآوری کرده ام و توصیه میکنم حتما آن را بخوانید.

بازار بزرگ میدان امام خمینی همدان

میدان امام خمینی همدان که قبل از انقلاب به میدان شاه معروف بود و اکنون نه کسی میدان شاه میگوید و نه میدان امام خمینی بلکه به نام میدان معروف هست و در اصل از هر جای همدان که بگویید “دربست میدان” شما را به این میدان می آورند و بزرگترین میدان شهر همدان هست و از قدیمی ترین و تاریخی ترین میدان ها در کل کشور محسوب میشود که بازار قدیمی و بزرگ همدان هم در این منطقه واقع شده بود و هست.

در کل همانطور که در مطلبی قبلا خدمتتان عرض کرده بودم همدان شکلی رینگی شکل و دایره ای دارد و همیشه هم به نظرم تا حدودی این شکل را حفظ خواهد کرد و دایره اصلی و مرکزی که در وسط قرار دارد همین میدان امام خمینی هست و میتوان گفت که از همه جای شهر به این نقطه تاکسی هست و اتوبوس ها هم همگی مقصدشان همین نقطه هست و اگر جایی اتوبوسی دیدید و بپرسید مقصدتان میدان هست یا خیر به احتمال قوی به شما بله خواهد گفت.

البته میدان امام خمینی در همدان دارای طرح ترافیک هست و به جز ایام تعطیل در روزهای عادی در خیابان های منتهی به این میدان فقط تاکسی و اتوبوس حق تردد دارند که البته همدانی ها خوب بلدند از کوچه پس کوچه ها خود را بدانجا برسانند بدون اینکه جریمه شوند و پلیس ایشان را ببیند.

سعی کنیم از بحث اصلی دور نشویم هدف ما معرفی مراکز خرید بود که البته توضیحاتی در این زمینه درباره میدان خالی از لطف نبود پیاده راه های بوعلی و سنگفرش شده اکباتان هم در همین جا قرار دارند که به تشریح در ادامه به آن ها خواهم پرداخت.

در میدان امام خمینی بازار میوه و تره بار ،بازار گوشت و مرغ ، انواع بازار لباس ها و سوغاتی ها و هر آنچه که فکرش را بکنید وجود دارد و این میدان اکنون سنگفرش شده و دیگر ماشین و خودرو نمیتواند در آن تردد کند و فقط آدم هست که خواهید دید در ساعات مختلف شبانه روز در این میدان تردد میکنند و به نوعی زندگی همیشه در این مرکز جریان دارد.

پیاده راه بوعلی سینای همدان

پیاده راه بوعلی همدان

این پیاده راه که تا چند سال پیش خیابان بوعلی سینا بود و همدانی ها در اصطلاح به آن بوعلی پایین میگفتند بیشترین مراکز خرید و مغازه و پاساژ را داراست که بیشتر در زمینه انواع پوشاک زنانه و مردانه ، رستوارنها و عینک و … فعالیت میکنند. از وقتی خیابان بوعلی به پیاده راه بدل شده شور و شوق تازه ای گرفته که در آخر شب و وقتی مغازه ها میبندند دستفروشان اجازه کاسبی پیدا میکنند و تا پاسی از نیمه شب هم در آنجا هستند و دستفروشان را میتوانید بعد از بسته شدن مغازه ها در این پیاده راه ببینید که شهر را زنده نگه میدارند و مردم و کسانی که قصد خرید از ایشان را دارند در آخر شب به آنجا میروند.

همچنین در ادامه به معرفی پاساژهای همدان میپردازم و مراکز خریدی که در این خیابان یعنی پیاده راه بوعلی سینا قرار دارند را هم اکنون خدمتتان معرفی میکنم:

پاساژ شهر آرا همدان

پاساژ شهر آرا که مختص لباس های بانوان هست و بیشتر به کفش و پوشاک بانوان و لوازم آرایشی ایشان و … فعالیت میکنند و یکی از بزرگترین پاساژ های همدان هست و در چهار طبقه و دارای آسانسور هست و همه طبقات هم دارای پله برقی و پله اضطراری و معمولی هستند و همچنین ویو زیبایی هم دارد و در طبقه آخر آن یک رستوران و کافی شاپ به نام بام سبز و یک شهر بازی کوچک مخصوث کودکان وجود دارد که دیدن این پاساژ به هیچ عنوان خالی از لطف نیست و میتواند برای شما بسیار جذاب باشد و بالا رفتن از طبقات آن بدون اینکه خریدی هم بکنید میتواند جذاب باشد و تفریح خوبی را برایتان رقم بزند. این پاساژ بهترین دیزاین داخلی را از بین پاساژهای همدان دارد.

پاساژ مهستان در همدان

پاساژ مهستان هم در پیاده راه بوعلی همدان و اول کوچه ذوالریاستین قرار دارد. این پاساژ هم بیشتر لباس زنانه فروش هستند و در ورودی آن نیز عینک فروشی وجود دارد و دارای پله برقی بوده و در سه طبقه مشغول فعالیت هستند و همه طبقات دارای پله برقی بوده و پاساژ زیبایی هست. و خرید و بازدید از این پاساژ میتواند برایتان جذاب باشد.

مرکز خرید وحدت همدان

مرکز خرید وحدت همدان نیز در خود پیاده راه بوعلی واقع شده اگر به دنبال خرید لباس مردانه هستید پاساژ وحدت کلا مردانه فروش هستند و دو طبقه اول کلا لباس مردانه دارد و در طبقه سوم یا همان طبقه آخر برخی به لوازم گوشی و لوازم جانبی آن مشغولند در کل بنده خودم لبای مردانه بخواهم از این پاساژ خرید میکنم البته بماند که جاهای دیگر هم میروم اما از این پاساژ زیاد خرید داشته ام. این مرکز قدیمی هست و پله برقی و آسانسور ندارد اما پله های خوبی دارد و نرم و راحت هستند.

همچنین در صورت نیاز به ویلا در همدان هم این مطلب را بخوانید : اجاره ویلا در همدان

پاساژ پایتخت همدان

این پاساژ هم در داخل پیاده راه بوعلی هست و دارای ۴ طبقه که یکی منفی یک یا هملان زیر زمین هست و ما بقی در طبقات اول تا سوم قرار دارند و هم دارای آسانسور و هم دارای پله برقی بوده و به خرید لباس بچگانه ، مردانه ، مانتو ، عطر و ادکلن ، کفش و … میتوانید در این پاساژ بپردازید. که به نسبت تازه ساز هست و شیک بوده و میتواند برای مسافرین هم جذابیت داشته باشد.

سوغات فروشی در همدان

سوغات فروشان در همدان متمرکز خیلی نیستند شاید یکم در دور آرامگاه باباطاهر تمرکز سوغات فروشان را شاهد باشیم و سفال فروشی و سوغات فروشان دور باباطاهر بیشتر از جاهای دیگر هستند اما در میدان امام ابتدای باباطاهر و اکباتان و در آرامگاه بوعلی نیز سفال فروش و سوغات فروش هست. در جاهای توریستی و دیدنی همدان هم زیاد هستند کسانی که به فروش سوغات و انواع ترشی و شیرینی همدانی مشغول هستند.

همچنین میتوانید به صورت آنلاین هم سوغات همدان را تهیه کنید! به لطف پیشرفت تکنولوژی و قرار داشتن در عصر ارتباطات دیگر برای خرید سوغات یک شهر حتما واجب نیست که به آنجا سفر کنیم و به راحتی میتوانید با رفتن به وبسایت … از محصولات و سوغات های آن خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید ضمین اینکه تضمین میکنیم این کار با کیفیت بالا صورت میگیرد به طوری که کیفیت مطلوب را در کنار قیمت واقعا مناسب تجربه میکنید.

پاساژ الماس در همدان

این پاساژ که زمانی بهترین پاساژ مردانه فروشی در همدان بود در کوچه پشتی پیاده راه بوعلی و نرسیده به میدان آرامگاه بوعلی همدان قرار دارد و البته مدتی است که از رونق افتاده و به دلایلی نامعلوم که برخی آن را پدید آمدن پاساژهای جدید و بهتر عنوان میکنند و برخی موقعیت مکانی که که کمی دور افتاده میدانند اخیرا از رونق و تب و تاب قبل افتاده است ولی زمانی یکی از شلوغترین پاساژ های همدان بود ولی هم اکنون هم میتوان جنس های خوبی در آن جا پیدا کرد این پاساژ هم دارای آسانسور هستو پله های پیچی زیبایی هم دارد.

پاساژ چهلستون، مفتون ، مهدیه و رضا و…

پاساژ چهلستون هم که لباس عروس و کتاب و … میفروشند در خود بوعلی هست چند پاساژ کوچک هم در پیاده راه بوعلی و سرپل یخچال همدان (کوچه اول در همین خیابان) مانند پاساژ مفتون که در زمینه کالای کامپیوتری فعالیت میکند یا پاساژ مهدیه که در زمینه کنسول بازی و سیدی فعالیت میکند و پاساژ رضا که بولور فروشی و لوازم آرایش میفروشند و … نیز وجود دارد که گذر از آنها و دیدن مغازه های اطراف ایشان خالی از لطف نیست البته دیگر ساختمان های پزشکی و اداری را دیگر در اینجا ذکر نکردم.
اکنون میخواهم کمی از پیاده راه بوعلی خارج شوم و به دیگر نقاط همدان و مراکز خرید آن هم بپردازم.

بازار میوه و تره بار همدان

سرگذر نامی است که به بازار بزرگ میوه و تره بار همدان میدهند و در بین اکباتان و شهدا واقع شده که این دو خیابان از خیابان های اصلی منتهی به میدان امام خمینی هستند و میتوان در این مکان که یک بازار خوب برای میوه و تره بار هست با قیمت مناسب انواع تره بار را پیدا کرد و انواع گوشت و مرغ نیز در اینجا با قیمت خوب یافت میشود. البته در سبزه میدان که بین خیابان باباطاهر و اکباتان هست نیز میوه و تره بار خوبی میتوان پیدا کرد که راسته قصابها نیز در همینجا قرار دارد.

خیابان پاستور همدان و پاساژ پورسینا و پاستور در خیابان پاستور

خیابان پاستور یک خیابان یک طرفه منتهای به میدان آرامگاه بوعلی هست که دارای پاساژ نیز میباشد خیابان پاستور لباس زنانه و مجلسی و مانتو فروشی زیاد دارد و لباس مردان و کفش و کت شلوار هم دارد که پاساژ پورسینا نیز در این خیابان واقع شده و قبلا این خیابان دوطرفه بود و به دلیل باریک بودن و ایجاد شدن ترافیک آن را یک طرفه کرده اند. اما این خیابان خیلی شیک و باکلاس هست و گذر از آن میتواند برایتان جذاب باشد. برج معروف پاستور هم در چهار راه پاستور سر خیابان پاستور قرار دارد که هم تجاری و هم اداری میباشد و یک رستوران هم در آن دایر است.

مرکز خرید میلاد در همدان (پاساژ میلاد همدان)

این مرکز خرید که فکر میکنم آخرین پاساژ احداث شده در همدان هست تازه ساز بوده و نرسیده به میدان بعثت در منطقه مرفه و به اصلاح تقریبا بالای شهر همدان واقع شده البته همدان جنوب جغرافیاییش بالای شهر هست و از نظر اقتصادی در جنوب جغرافیایی رفاه بیشتری وجود دارد و بالاشهر در جنوب آن قرار دارد که در برخی شهرها نیز این اتفاق رخ داده به هر حال پاساژ میلاد هم در اینجا قرار دارد و در نرسیده به میدان بعثت از سمت بوعلی بالا قرار دارد. برخی برندها نیز در این مرکز خرید فعالیت دارند.

پاساژ سعیدیه همدان (برج سعیدیه)

پاساژ سعیدیه و مجتمع تجاری و اداری سعیدیه که در سعیدیه پایین قرار دارد یکی از لوکس ترین و زیباترین پاساژ های همدان هست که در دو بخش تجاری و اداری یک برج هست که مردم در آن به ارتزاق مشغولند و در بخش تجاری سه طبقه دارای دو آسانسور و پله برقی هست و در بخش اداری فقط دارای آسانسور میباشد و برخی برندها نظیر چرم مشهد و … نیز در این پاساژ هستند. در بین پاساژ های همدان از نظر بنده به عنوان نگارنده این پاساژ کیفیت خوبی دارد.

برج آرین همدان (پاساژ آرین)

برج آرین نیز مانند برج سعیدیه دارای دو بخش تجاری و اداری هست و در بوعلی بالا یا همدان میدان آرامگاه به سمت میدان دانشگاه یا همان میدان جهاد واقع شده و برج زیبایی هست و دارای پله برقی و آسانسور میباشد و مغازه های لباس فروشی و … در این پاساژ قرار دارند که از قدیمی ترین برج های همدان به شمار میرود و با شیشه ای بودن خود همچنان زیبایی خوبی به شهر همدان بخشیده است.

برج آرین همدان

برج زاگرس در همدان (پاساژ زاگرس)

برج زاگرس که بعد از مرکز خرید میلاد افتتاح شده اما ساخت آن قبلش شروع شده بود از زیباترین برج های همدان هست که در شب با نورپردازی خوب خود جلوه زیبایی به همدان بخشیده و میتوان اذعان داشت که در حد کشورهای اروپایی ایران را زیبا کرده است. و این برج هم دو بخش تجاری و اداری دارد که هم مغازه های لباس فروشی و … در سه طبقه اول آن قرار دارند و هم دفاتر اداری شرکت ها و … در آن قرار دارند.

پاساژ جهان نما ، صفویه ، الهیه ، استقلال ، قدس ، کوثر و …

این پاساژ ها هر کدام میتواند یک توضیح مفصل داشته باشد اما چون حوصله من و شما دارد سر میرود سعی میکنم خلاصه بگویم پاساژ جهان نما بوعلی بالا هست و بعد از میدان دانشگاه که به برج جهان نما نیز معروف هست تازه سازو شیک و پاساژ صفویه در خیابان شریعتی الهیه در گذرگاه مظفریه پرده و پارچه میفروشند و پاساژ استقلال که همگی لباس مجلسی و وسایل عروسی و کت و شلوار میفروشند در ابتدای باباطاهر و پاساژ قدس که عمده فروش و لوازم خانگی فروشند در سرگذر و باباطاهر و پاساژ کوثر لباس زیر زنانه و لوازم آرایشی در خیابان شهدا میفروشند.

خرده فروشی های خوبی در خیابان اکباتان و پیاده راه اکباتان وجود دارد که پیاده راه اکباتان که در حقش جفا کردم و حقش بود بیشتر توضیح میدادم واقعا جالب است که میدان امام را به هگمتانه متصل میکند و قرار است ریل گذاری شود و راه آهن شهری در آن کشیده شود و مغازه های ارزان فروش خوبی دارد.

سعی کردم در ابتدا مساوات و عدالت را در معرفی رعایت کنم بازارهای زیادی در همدان وجود دارد که دیگر از حوصله خارج است اما سعی میکنم نام ببرم مانند مظفریه که طلا فروش هستند در شریعتی یا بازار عمده فروشان کوچه جراحها و… بازار حصار و یا خیابان تختی که همگی مغازه های خوبی دارند و فروش خوبی نیز دارند. به هر حال سعی میکنم این مطلب را در آینده آپدیت کنم و تبلیغات مغازه ها نیز در اینجا میتوانم قبول کنم. مغازه دارانی که میخواهند تبلیغ ایشان به صورت ویژه در این سایت قرار بگیرد میتوانند با شماره ۰۹۱۲۰۹۱۸۸۱۸ تماس بگیرند.

 

این مطلب هم در صورت سفر به همدان به کارتان می آید: اجاره سوئیت در همدان

شما مسافرین عزیز پس از بادید از این مطلب و گشتن شهر همدان برای اجاره سوئیت در همدان میتوانید با ما تماس بگیرید نوشتن این مطلب برای بنده زمان زیادی برد و امیدوارم از آن لذت ببرید و اگر راضی بودید با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید. و وبسایت سوئیت همدان را به دوستان خود معرفی کنید.

 

4.3/5 - (32 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید