آرامگاه استر و مردخای در همدان

آرامگاه استر و مردخای در همدان (جاذبه توریستی یهودیان)

آرامگاه استر و مردخای همدان

وقتی از ظرفیت بالای گردشگری و پتانسیل فوق العاده همدان برای گسترش صنعت توریسم صحبت میکنیم دقیقا از چه چیزهایی حرف میزنیم؟ آرامگاه استر و مردخای هر ساله میتواند تعداد زیادی یهودی از سراسر جهان به همدان بیاورد. این بنا برای یهودیان بنایی متبرک و زیارتگاه به حساب می آید و میتوان خیلی از ظرفیت آن استفاده کرد.

این آرامگاه استر و مردخای میتوانست خیلی شیک تر باشد و ورودی آن در یک کوچه در بازار نباشد که اطرافش را مغازه های لوازم خانگی فرا گرفته اند بلکه میتوانست در کنار یک پارکینگ طبقاتی باشد و در کنارش یک هتل شیک احداث شود و درب ورود آن مانند خانه های قدیمی نباشد بلکه مانند بسیاری دیگر از اماکن که کلی سرمایه گذاری شده و بازدهی نداشته این هم اندکی مورد توجه قرار میگرفت.

چیزی که اینجانب به عنوان نگارنده این مطلب شنیده ام حدود ۲۰ میلیون یهودی در دنیا وجود دارد که شاید بتوان استفاده بیشتری از این مکان برای یهودیان برد و اگر تبلیغات مناسبی در سراسر دنیا صورت بگیرد شاید از مسیحیان که تعدادشان بیشتر هست نیز بتوان به عنوان جذابیت تاریخی توریسم به این منطقه جذب کرد.

به هر صورت اماکن تاریخی همواره برای همگان جذابیت دارد و جدا از بحث دینی آن این مکان میتواند برای گردشگران دیدنی باشد هر چند محدودیت هایی برای ورود و خروج به این مکان وجود دارد چرا که برای یهودیان یک مکان مقدس به شمار میرود.

آدرس آرامگاه استر مردخای

همدانی های قدیمی به این مکان میگفتند آرامگاه استر مرده خور و کوچه آن را کوچه استر مینامیدند هر چند اکنون تابلو به نام کوچه زنگنه معروف است اما همچنان به آن کوچه کوچه استر میگویند و در ابتدای خیابان شریعتی اول میدان امام قرار دارد. اگر این بنا در یک کشور مسیحی بود هم از آن بهره برداری توریستی میشد و اکنون که در کشور اسلامی هست نیز باید بتوانیم از آن برای کمک به اقتصاد کشورمان بهره جوییم.

ما در همدان در حال ارائه خدمات اسکان مسافرین همدان در سوئیت های شخصی و با امکانات رفاهی مناسب هستیم و امیدواریم در راستای توسعه صنعت توریسم در ایران و همدان بتوانیم با معرفی جاذبه ای تاریخی و توریستی کمک کوچکی کرده باشیم و در صورت نیاز به سوئیت میتوانید با ما تماس بگیرید.

آرامگاه استر و مردخای در همدان

3.8/5 - (5 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید