تور همدان

توصیه هایی برای گردشگران و مسافرین تور همدان

توصیه های گردشگری برای تور همدان

همانطور که احتمالا در جریان باشید در این وبسایت علاوه برا ارائه خدمات اسکان برای شما مسافرین عزیز سعی شده یک راهنمای جامع نیز تحت عنوان دیدنی های تور همدان و راهنمای دیگر برای جاهای تاریخی و توریستی و تفریحی در نظر گرفته شود که خواندن آنها و حتی الامکان مطالعه این مطالب میتواند تجربه بهتری برایتان رقم بزند و در این مطلب نیز سعی کرده ام که به زبان ساده از جانب خودم که اهل همدان هستم توضیحاتی خدمت شما عرض کنم که شاید به درد شما بخورد.

اول از همه وقتی تور همدان را سفر میکنید باید ببینید که میخواهید چقدر هزینه کنید و آیا میخواهید جاهای موزه ای و دیدنی های توریستی که هزینه بر هستند را ببینید یا اینکه نه فقط میخواهید جاهای خوش آب و هوا و رایگان را از نزدیک ببینید و تا حد امکان میخواهید که هزینه نکنید.

البته خیلی موارد هم بوده که کسانی که بدون اینکه هزینه کنند توانسته اند که خیلی تجربه های خوبی رقم بزنند و راحت و آسوده سفرشان را به پایان برسانند که این امر مستلزم دور هم بودن و خوش سفر بودن میباشد.

تور همدان

یکی از جاهایی که پولی هست و باید هزینه زیادی پرداخت کنید غار علیصدر میباشد که دو نوع بلیت دارد که یکی برای مسافرین خارجی و در اصل توریست های بین المللی هست و دیگری نوع دوم بلیت هست که مختص ایرانیان میباشد و قطعا همانطور که حدس زدید قیمت بلیت برای توریست های خارجی بیشتر است و تا سه برابر قیمت نیز میرسد.

اما همین یک سوم قیمت بودن قیمت ها برای اکثر خانواده های ایران بالا به نظر میرسد چرا که این قیمت حدود ۳۰ هزار تومان برای هر نفر هست که رقم بالایی برای تعداد فرضا ۵ نفر میشود چون اگر شما خانواده ای ۵ نفره باشید برای این که این مکان را از نزدیک ببینید باید حدود ۱۵۰ هزار تومان هزینه کنید که البته آنچنان هم برای خیلی ها بالا نیست اما باید این را هم در نظر بگیرید که تجربه قایق سواری در زیر غار آبی علیصدر بسیار میتواند برای خیلی ها لذتبخش باشد تا جایی که هزینه برایشان اصلا اهمیتی نداشته باشد.

اما موزه های همدان هم حدود ۵ هزار تومان برای هر نفر میباشد که لیست موزه های همدان را در همین سایت برای شما قرار داده ام و میتوانید آن ها را بیابید. اما خود گنجنامه و کتیبه گنجنامه و آبشار آن دیدن آنها رایگان بوده و هیچ گونه هزینه ای تا این لحظه که این مطلب را برای شما نگارش میکنم نداشته است ولی دهکده توریستی گنجنامه که شامل بانجی جامپینگ و سورتمه ریلی و نیز تلکابین میشود پولی هست وطبعا آکواریوم و غیره نیز در این محل با هزینه همراه هستند.

ورودی عباس آباد برای ماشین های سواری ورودی میگیرند اما به تعداد نفرات شما توجهی نمیکنند و به ازای حضور در این محل برای هر وسیله نقلیه حدود هر ساعت ۱۵۰۰ تومان هزینه دارد که قیمت آن بالا و پایین میشود و این را دقیق نمیگویم که توجه کنید در همین حدود است.

خود آرامگاه باباطاهر و بوعلی دیدنشان و حضور در محوطه پارکشان رایگان است اما اگر بخواهید فضای داخلی که تحت عنوان موزه فعالیت میکنند را ببینید باید نفری ۵ هزار تومان هزینه پرداخت کنید.

پیاده راه بوعلی خیلی زیبا و توریستی هست و قدم زدن در آن میتواند تجربه ای لذتبخش برای شما باشد که کاملا رایگان هست.

روستای ورکانه هم ورودی ندارد اما باید دید که شما به دیدن روستای سنگی علاقه دارید یا خیر که روستای سیمین هم که روستای زیبایی هست ورودی ندارد.

اگر میخواهید هیچ پولی پرداخت نکنید همین ابتدای کار گنجنامه و آبشار و کتیبه آن را از نزدیک ببینید و یک سر هم به محوطه آرامگاه بوعلی و پیاده راهش بیندازید که در همین روز اول میتواند رایگان برای شما تجربه جالبی باشد.

اگر روز دوم هم ماندید و قصد خرج کردن نداشتید میتوانید به روستاهای ورکانه و سیمین و … سر بزنید. حدودا بقیه جاها هزینه دارند که نسبت به بقیه عباش آباد هزینه کمتری دارد چرا که فقط ورودی اتوموبیل دریافت میکند اما دیگر مناطق توریستی و توضیحات آن ها را میتوانید در دیگر مطالب همین وبسایت دنبال کنید.

اگر تور شخصی همدان را انتخاب میکنید و میخواهید که خودتان سوئیت انتخاب کنید هم میتوانید برای اجاره سوئیت در همدان و نیز ویلا و دیگر اسکان ها در همدان با ما تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد.

 

تور همدان

4.1/5 - (10 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید