گردشگران خارجی در همدان

حضور رو به رشد گردشگران خارجی در همدان

صنعت گردشگری در ایران

یک عقیده بسته درباره پیشرفت صنعت گردشگری در ایران وجود دارد و آن نیز این هست که تا زمانی که خارجی ها و غیر مسلمانان موظف به رعایت حجاب اجباری در خیابان ها و شهر های ایران باشند این صنعت در ایران رشد نخواهد کرد مگر اینکه حضور زنان با بیکینی در سواحل آزاد شده و حجاب اجباری برداشته شود اما بنده میخواهم کمی با ایشان در اینجا به مخالفت بپردازم.

البته خب اگر روزی بخواهند به صورت محدود و مرحله ای این اجبار را برای گردشگران بردارند بنده به هیچ عنوان مخالف نیستم اما نمیتوان به دلیل وجود این محدودیت کلا ناامید شد و صورت مسئله را پاک کرد ، بلکه باید نیمه پر لیوان را هم دید و به وضوح هم باید نیمه پر لیوان را دید! حالا در ادامه خدمت شما عرض میکنیم که چرا؟

تفاوت و جاذبه گردشگری خاص در ایران

همه جای دنیا ساحل وجود دارد در سر تا سر جهان در کنار دریاها و سواحل میتوان به هر مدل پوشش تا حد امکان رفت و آمد کرد و در اکثر کشور ها حجاب اجباری نیست و اینکه در ایران این محدودیت ها وجود داردو حجاب نیز اجباری هست میتواند به نوعی متفاوت بودن ایران و وجود جذابیت هم باشد به شرطی که ذهنیت مناسب در گردشگر شکل بگیرد و از نظر امنیت خیالش راحت باشد.

به هر حال این نیز تفاوتی هست که برای کسانی که زیاد سفر میکنند میتواند ایران را متفاوت جلوه دهد. و شاید بتوان از همین تفاوت نیز به نحو احسن استفاده مفید کرد. و ما قطعا آنچنان جاذبه های گردشگری و تاریخی در ایران داریم که نیاز به سواحل نیست هرچند سواحل ایران هم جذابیت های خاص خود را دارند اما در جای خود!

گردشگران خارجی در همدان

حالا همدان را دریابیم! همدان که ساحل ندارد پس بحثش جداست! گردشگران خارجی معمولا برای دیدن غار علیصدر و گنجنامه و … به این شهر سفر میکنند و معمولا در تورهای ایرانگردی همدان یکی از گزینه های مهم و مطلوب به شمار میرود زیرا شهری است که هم جذابیت های تاریخی و طبیعی بسیار خوبی دارد و هم هتل های مطلوبی در آن ساخته شده و تمامی زیرساخت ها در آن آماده استفاده است.

از روند رو به رشد گردشگری در کل دنیا که بگذریم وقتی ارزش پول ملی ما کم شد در حقیقت سفر برای خارجی ها و گردشگران خارجی به ایران ارزان تر و خیلی به صرفه گشت و از این رو به طبع وقتی چیزی ارزان میشود قطعا بدست آوردن آن نیز راحتتر شده و گردشگران خارجی تمایل زیادی به آن نشان دادند تاجایی که فهیمه سادات سیدی دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان در مرداد ۹۸ با بیان اینکه آمار گردشگران خارجی استان در چهار ماه سال گذشته پنج هزار و صد و شصت و چهار نفر و در مدت مشابه امسال شش هزار و صد و سی و هفت نفر بوده است اذعان داشت ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ورود گردشگر خارجی داشته ایم و بنابر این روند رو به رشد ادامه دارد.

امیدواریم این روند رو به رشد با مهمان نوازی ما ایرانیان و نیز فراهم نمودن هر چه بیشتر بسترهای ایرانگردی و زیرساخت های آن ادامه دار باشد و بتوانیم از این صنعت بزرگ دنیا جا نمانده و از ظرفیت های بی نظیرمان در این راستا به خوبی استفاده لازم را ببریم.

گردشگران خارجی در همدان

4.5/5 - (2 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید