همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال دوهزار و هجده

همدان پایتخت گردشگری آسیا

همانطور که میدانید اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ در همدان برگزار شد و به همین مناسبت همدان را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ نامگذاری کرده اند و این انتخاب میتواند ظرفیت های دیده نشده همدان را شکوفا سازد و معرفی مناسبی برای دیگر نقاط دنیا باشد تا با جذب هر چه بیشتر توریست و گردشگر بتواند گام مهمی در زمینه گردشگری همدان برداشته شود.

همدان پایتخت گردشگری آسیا

همدان ۲۰۱۸

بدون شک و تردید همت مسئولان همدان و تدابیری که اگر اتخاذ شود میتواند برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم کمک کننده باشد که در روند معرفی و پیشرفت هر چه بیشتر همدان برای گردشگری جهانیان تسریع صورت بگیرد. در ابتدا خدمتتان عرض کنم که در این مطلب به دنبال تحلیل رویداد همدان۲۰۱۸ هستیم و راه های گسترش توریسم در همدان را با هم بررسی میکنیم و چنانچه قصد دارید تا درباره جاذبه های گردشگری و مراکز توریستی و تاریخی و تفریحی و نقشه همدان و … بدانید بهتر است به قسمت راهنمای گردشگری همدان در همین وبسایت سوئیت همدان مراجعه بفرمایید.

آمار گردشگری و توریسم همدان

بله همدان پایتخت گردشگری آسیا هست اما طبق آمار کشور ترکیه در سال ۲۰۱۷ سی و دومیلیون گردشگر بین المللی را به خود اختصاص داده بود که متاسفانه کشور ایران با این همه جاذبه گردشگری و تمدن و قدمت تنها ۶ میلیون گردشگر خارجی در سال ۲۰۱۷ داشت که با این که این آمار رشد زیادی نسبت به سال قبل آن داشته اما همچنان برای ایران قابل قبول نیست.

در همین راستا موزیکی برای همدان توسط سالار عقیلی ساخته شد که واقعا آهنگ خوبی شده و از کیفیت به شدت بالایی برخوردار است که در زیر میتوانید آن را دانلود کنید.

لینک دانلود موزیک همدان ۲۰۱۸

پیامدهای اقتصادی گردشگری برای همدان

گردشگر میتواند ارز آوری و شکوفایی اقتصاد را در پی داشته باشد که همانطور که میدانید همه درگیر همین اقتصاد هستند و بیشتر دغدغه خانواده ها را تشکیل میدهد و همین اجاره سوئیت در همدان که البته این موضوع ۹۹٫۹ درصد برای گردشگران داخلی هست از طریق سفر هموطنان فراهم شده و همانطور که میبینید عده زیادی از این طریق کسب رزق میکنند.

در پایان ضمین دعوت از همه شما ایرانیان عزیز به همدان و تشریف فرمایی به این شهر باستانی و زیبا یادآور میشود که اجاره سوئیت و باغ و ویلا در همدان به صورت روزانه و با قیمت مناسب در اختیارتان قرار میگیرد و میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز رزرو با ما تماس بگیرید تا در خدمت شما باشیم.

سوئیت منزل برای توریست و مسافر در همدان

سوئیت مبله در همدان بسیار شیک و تمیز و با قیمت منصفانه تک خواب دو خواب دارای آشپزخانه و پارکینگ و … برای اسکان شما مسافرین عزیز همدان در نظر گرفته شده است که شماره ای که برای رزرو و اجاره سوئیت در همدان میتوانید با آن تماس بگیرید در سربرگ سایت در بالا آورده شده است.

 

جلسه هماهنگی آیین افتتاحیه کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیایی ۲۰۱۸ با حضور جمعی از معاونین رئیس جمهور، هفت وزیردولت ، رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی ، استاندار همدان و رئیس مجمع نمایندگان استان همدان به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در تهران برگزار می شود.

همدان از ۵ تا ۷ شهریور امسال میزبان کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیایی ۲۰۱۸ و از ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه سال جاری میزبان نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری UNWTO خواهد بود

همدان پایتخت گردشگری آسیا2018
همدان پایتخت گردشگری آسیا۲۰۱۸

لوگوی رویداد همدان ۲۰۱۸ را میتوانید در عکس زیر ملاحظه بفرمایید که در سطح همدان و حتی برخی نقاط دیگر کشور با این لوگو تبلیغات زیادی صورت گرفت و این عکس را میتوانستید در خیلی جاها ملاحظه بفرمایید که خوشبختانه استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت.

همدان پایتخت گردشگری آسیا
همدان پایتخت گردشگری آسیا

توضیحات طراح لوگوی همدان ۲۰۱۸درباره طرح

هفت حرف همدان به رنگ هفت قلعه تو در تو هگمتانه قدیم طراحی شدکه در عین اینکه مبتنی بر یک واقعیت تاریخی بود کاملا شاد و مفرح بود و فونت مورد استفاده نیز کاملا فانتزی مطابق با تمام معیار های لوگو های گردشگری جهانی انتخاب شد.

به جای حرف A نماد آرامگاه ابن سینا و در پشت اون نقشه استان همدان قرار گرفت.

شعار همدان ۲۰۱۸ به صورت Gather together انتخاب شده بود که به معنی دور هم جمع شدن بود.

به همین دلیل به جای ۰ در ۲۰۱۸ علامت جهانی دور هم جمع شدن قرار گرفت و واژه gather together دور آن قرار گرفت

اقلیم همدان و کوهستانی بودن آن با یک نماد از کوه الوند همدان در بالا مشخص شدو رنگ بنفش نیز با توجه به اینکه از سوی شرکت پنتون رنگ سال ۲۰۱۸ انتخاب شده در کار به صورت قالب کلی استفاده شد..

 

نمره قبولی همدان در برگزاری کنفرانس بین‌المللی همدان ۲۰۱۸

معاون گردشگری کشور در گفتگوی اختصاصی با کمیته اطلاع‌رسانی همدان ۲۰۱۸ عنوان کرد: همدان تا همیشه باید سطح پایتخت کشورهای آسیایی بودن را حفظ کند این به آن معنا است که کسب عنوان پایتخت گردشگری آسیا توسط همدان یک عنوان ماندگار خواهد بود .

محمد محب‌خدایی عنوان کرد: کسب این عنوان برای همدان بیانگر آن است که از این به بعد این استان نه تنها باید سطح تعریف شده را حفظ کند بلکه باید آن را ارتقاء دهد این بدان معنا است که همدان باید برای ۳۶۵ روز رویداد تعریف کند و زمینه ایجاد انگیزه برای سفر به همدان را رقم بزند.

 

سوئیت همدان 2018

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست
دقیقا مصداق بارز همدان ۲۰۱۸ همین شعر است چرا که همه میدانیم با اینکه این اجلاس تمام شد و اجرا شد و سال ۲۰۱۸ نیز رو به پایان است اما راه درازی برای گردشگری همدان باقیست و باید همچنان ادامه داد تا بتوان ظرفیت های این شهر را به همگان معرفی کرد.

از سال گذشته تا کنون که سال ۲۰۱۸ به پایان رسید و وارد سال ۲۰۱۹ شدیم و اجلاس سران گردشگری در همدان برگزار شد و پایان یافت کمی تعداد مسافر و ورود آن به همدان کاهش یافته که باید دید این به چه دلیل است، برخی آن را به دلیل گرانیهای اخیر و پایین آمدن سطح رفاه مردم میدانند.

4/5 - (22 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید