کلیسای حضرت مریم همدان

کلیسای حضرت مریم همدان

پیشتر توضیحاتی درباره تنوع ادیان و نیز تنوع کلیساها و امامزاده های همدان و نیز آرامگاه استر و مردخای در همدان خدمتتان ارائه کرده ایم و بودن همه اینها در یک شهر میتواند به نوعی کم نظیر باشد که به نوعی جاذبه ای توریستی برای خیلی از افراد محسوب میشود و میتوان از آن استفاده های زیادی کرد.

کلیسای حضرت مریم نیز یکی از همین جاذبه ها میتواند باشد که میخواهیم توضیحاتی را در این رابطه خدمت شما ارائه کنیم.

کلیسای حضرت مریم مربوط به دوره قاجار میباشد و در همدان، خیابان اکباتان، ضلع شمال شرقی تپه هگمتانه، محله ارامنه واقع شده و این اثر در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۳۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

در قسمت شرقی تپه هگمتانه همدان، در محلهٔ ارامنه، دو کلیسا وجود دارد. کلیسای قدیمی‌تر کلیسای گریگوری استپان و متعلق به مذهب ارتدکس است و کلیسای جدیدتر به نام کلیسای حضرت مریم به مذهب پروتستان تعلق دارد.

از نظر معماری نیز فضای جالبی دارد که میتواند برای عکاسان و کسانی که به دنبال محیط های جالب برای عکسبرداری هستند جذاب باشد که خیلی ها از آن غافل هستند.

کلیسای مسیحیان همدان

البته میتواند سرمایه گذاری های بیشتری در رابطه با معرفی اماکن و جاذبه های مذهبی صورت بگیرد که شاید بتوان جذب توریست خارجی و کسب ارز را در این راستا افزایش داد.

4/5 - (1 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید