آرامگاه باباطاهر در همدان

آرامگاه باباطاهر عریان در همدان

آرامگاه باباطاهر در همدان

شاعر دو بیتی های زیبا ، شاعر همدانی ، شاعر عریان آرامگاهش در محلی واقع شده که پر است از کسانی که سوئیت اجاره میدهند! مرکز شهر همدان رو به شمال و تقریبا در جایی که سوغاتی نیز زیاد  میفروشند این محله که به محله باباطاهر نیز معروف هست از میدان امام که خیابان باباطاهر را به سمت شمال بروید به آرامگاهش میرسید.

تقریبا به سمت جاده تهران نیز نزدیک است و اگر بخواهید از مرکز شهر عبور کنید و از شهر خارج شوید این آرامگاه را از نزدیک خواهید دید که به نوعی شبیه به آرامگاه بوعلی سینا نیز هست و تفاوت هایی جزئی با هم دارند. هر دوی این آرامگاه ها در وسط میدان ها واقع شده اند که این خودش شباهت را دو چندان میکند.

همدان چون قدمت زیاد دارد شاعر هم زیاد دارد! شهر میررضی‌الدین آرتیمانی، مفتون همدانی، میرزاده عشقی، غمام همدانی، آزاد همدانی و دیگر شعرای آزاده ایرانی و آرامگاه شعرای بزرگ و سرشناس همچون باباطاهر و بوعلی‌سیناست و عارف قزوینی نیز در این شهر آرمیده است پس همدان از نظر شعر غنی هست.

بیا قسمت کنیم دردی که داری    /    که تو کوچک دلی طاقت نداری

اگر میخواهید نزدیک آرامگاه باباطاهر سوئیت کرایه کنید هم در خدمت شما هستیم میتوانید با ما تماس بگیرید. و این محل تقریبا نزدیک به گنبد علویان نیز هست که میتوانید آن را هم ببینید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید