راه های دسترسی به همدان

راه آهن فرودگاه و مسیرهای دسترسی به شهر همدان

مسیرهای دسترسی به همدان

برای سفر به همدان راه های زیادی وجود دارد از تورهای گردشگری که همواره برای توریست های خارجی و یا گردشگران داخلی برگزار میشود تا سفرهای دسته جمعی و تکی یا خانوادگی که همواره در حال رخ دادن هست.

دسترسی و سفر به مراکز توریستی و تفریحی باید ساده باشد و همدان هم به هر حال قطب گردشگری غرب کشور هست و اماکن تاریخی و توریستی و تفریحی زیادی را در خود جای داده است و برای بازدهی مناسب ابتدا باید راه های دسترسی خوب و مطلوبی داشته باشد که دارد ولی جای رشد و پیشرفت زیادی هم دارد.

به لطف راهداری قوی و جاده های خوبی که ساخته شده جاده های دوطرفه خیلی کم هست مگر شهر های کوچک و روستاها وگرنه اکثر شهرهای بزرگ دیگر جاده دوطرفه ندارند و اکثرا دوبانده شده اند و این نکته امنیت جاده ها را افزایش داده است.

همدان شاهراه ارتباطی غرب کشور

از آنجایی که همدان شاهراهی در غرب کشور است و معمولا کسانی که میخواهند از تهران به کردستان یا کرمانشاه سفر کنند از همدان عبور میکنند راه های ارتباطی همدان پیشرفت چشمگیری داشته است. از تهران تا همدان را بخواهیم بررسی کنیم از تهران تا ساوه که اتوبان هست و از ساوه به همدان هم مستقیما اتوبان هست و حتی وارد ساوه هم نمیشویم و به عبارتی آزادراه مستقیم تهران به همدان هست و میتوان ۹۰درصد مسیر را با سرعت مجاز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کرد که این راه باعث شده بتوان حدودا سه ساعته از تهران به همدان سفر کرد.

جاده های همدان به کرمانشاه و اراک سنندج

کلیه راه های ارتباطی همدان دو بانده شده و خطر پایینی دارد حتی راه همدان اسدآباد هم همینطور حتی همدان به تویسرکان هم که گردنه داشت یک راه اضافه شده و راحت شده است. بنابراین اگر سفر جاده ای را میخواهید تجربه کنید انتخاب مناسبی انجام داده اید. البته جاده های صاف با اینکه ایمنی بالایی دارند اما باید مواظب باشید تا خواب کافی از قبل داشته باشید و هر یک ساعت و نیم به خودتان کمی استراحت بدهید تا مبادا خوابتان بگیرد و همچنین وسیله نقلیه خود را از قبل معاینه فنی کرده و با خیالی آسوده تر سفر کنید.

سفر با اتوبوس به همدان

اکثر شهرهای بزرگ به همدان اتوبوس مستقیم دارند البته از تهران به همدان که هر ساعت چند اتوبوس در حال حرکت هستند اما از سایر شهر ها هم روزانه و بعضا بصورت هفتگی اتوبوسهایی به همدان به طور مستقیم سرویس دارند و این برای کسانی که میخواهند با اتوبوس سفر کنند بسیار مناسب بوده و حتی اگر ساکن شهری کوچک هستید که به همدان مسقتیم اتوبوس ندارد میتوانید از نزدیکترین شهر بزرگ نزدیک خود و یا نهایتا از تهران سفر کنید.

قطار همدان

خوشبختانه قطار همدان به راه افتاده و در حال توسعه هست ایستگاه قطار همدان نزدیک دانشگاه آزاد همدان بوده و مناظر زیبایی را میتوانید در قطار به نظاره بنشینید از همدان مستقیما به تهران هر روز قطار در حال رفت و آمد هست و همینطور به مشهد مقدس هم مستقیما بلیت دارد اما سایر شهرها را میتوانید آنهایی که ایستگاه قطار دارند از تهران استفاده کنید و با قطار به تهران آمده و یک بلیت دیگر به شهر مد نظر خود بگیرید.

پرواز هواپیما از همدان

همدان فرودگاه بزرگ و مناسبی دارد و به مشهد و تهران و کیش پرواز مستقیم دارد البته که برخی از ایام سال به سایر نقاط کشور هم پرواز مستقیم دارد اما باید پیگیر باشید که چه روزها و ساعت هایی پرواز انجام میشود و به دلیل اینکه بعضا ساعت ها تغییر میکند از گذاشتن ساعت ها و روزهای آن در این پست خودداری کردیم.

 

5/5 - (1 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید

درج دیدگاه