کتیبه گنجنامه همدان در ایران

کتیبه گنجنامه همدان

کتیبه گنجنامه همدان

کتیبه گنجنامه همدان که درکنار آبشار گنجنامه واقع شده مربوط به زمان خشایار شاه بوده و به دستور وی در آن محل دو کتیبه نوشته شده که به گنجنامه معروف شده است. این کتیبه ها نشان از قدمت بالای شهر همدان دارد هرچند قدیمی تر ازکتیبه های گنجنامه منطقه هگمتانه هست و نشان از قدمت هفت هزار ساله آن جا دارد اما این کتیبه ها نیز مربوط به بیش از ۲۰۰۰ سال قبل بوده و برای همه بازدید کنندگان تحیر برانگیز است.

جنگنامه همدان

به روایتی گنجنامه در قدیم جنگنامه بوده است که بعدها به گنجنامه تغییر نام داده است. متن این کتیبه که با خط میخی نوشته شده به صورت ترجمه شده در پایین این کتیبه به فارسی و انگلیسی نیز نوشته شده است که بازدیدکنندگان میتوانند آن را مطالعه کنند و متن آن درباره خدای اهورا مزدا و این که خشایار طرفدار مهربانی و دوستی هست و خدایش اهورا مزدا هست میباشد.

محل با صفایی هست و میتونین به رستوران و دیگر مناطق توریستی نزدیک هم سر بزنین خیلی راحت میشه رفت و جاده خوبی داره جادش هم پر درخت و سرسبز هست که به نوبه خود از جاده های تک در سطح کشور میباشد.

سالیانه بازدیدکنندگان بی شماری برای دیدن این کتیبه ها به منطقه تفریحی توریستی گنجنام می آیند و از منطقه زیبای عباس آباد نیز بازدید میکنند که این منطقه بسیار خوش آب و هوا بوده و در کنار آن مجتمع تفریحی توریستی ساخته شده که شامل تله کابین و سورتمه ریلی و غار آکواریوم و نیز بانجی جامپینگ میباشد. بعد از دیدن این اثر میتوانید از آرامگاه ابوعلی سینا در همدان نیز بازدید بفرمایید.

سوئیت کنار گنجنامه در همدان

اگر به دنبال راهنمایی جهت اجاره سوئیت در همدان هستید شما عزیزان میتوانید با سفر به همدان از منطقه گنجنامه و کتیبه گنجنامه در همدان بازدید کنید و برای اسکانتان هم خیالتان راحت باشد چرا که ما در کنار شما هستیم و هر زمان در سال که خواستید سفر کنید تنها کافیست با ما تماس گرفته و از خدمات اسکان ما در همدان بهره مند شوید.

کتیبه گنجنامه همدان در ایران

4.2/5 - (6 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید