ترشی فلفل بیور همدان

سوغات ترشی بیور با فلفل همدانی

فلفل ترشی همدان

فلفل همدان که معروف هست و همه آن را میشناسند اما باید بدانید که ترشی فلفل همدان که به ترشی بیور معروف است نیز برای همگان شهرت دارد این فلفل سبز رنگ را در همدان هم به صورت خام با غذا میل میکنند و هم به صورت کباب شده در کنار غذاهای رستورانی و نیز چلوکباب و جوجه کباب و دیزی سنگی ها میل میکنند که کمک زیادی به هضم و جذب غذا میکند.

طرز تهیه فلفل ترشی همدان نیز تقریبا ساده و راحت هست که به طوری که ابتدا فلفل ها را میشویند و برای اینکه سرکه به داخل آن نفوذ کند و طعم خوبی نیز بگیرد به هر فلفل یه سوزن میزنند تا که به طور مناسب سرکه به داخل آن برود و فلفل ها را ابتدا داخل قابلمه آب نمک قرار میدهند تقریبا یک روز میگذارند بگذرد تا تلخی آن نیز کشیده شود و سپس بعد از آبکشی بیورها را داخل قابلمه دیگری میجوشانند.

ترشی بیور همدانی

این کار کمی حرفه ای و با دقت باید انجام بگیرد چرا که باید ۳۰ ثانیه بعد از به جوش آمدن آب بیورها را از آن خارج ساخت و اگر بیش از حد جوشیده شوند ترشی له شده و ظاهر بدی پیدا میکند بعد از این مرحله باید بیور ها را خشک کرد و برای این کار میتوان دو سه روز بیور ها را روی پارچه ای انداخت تا خشک شوند.

بعد باید بیور ها یا همان فلفل همدانی ها را داخل ظرف و دبه سرکه گذاشت که بعد از ۱۰ روز تقریبا آماده مصرف میشوند و بسیار خوشمزه هستند اقلا در همدان و با طبع و ذاعقه این مردم که بسیار سازگار بوده و به مزاجشان خوش می آید و اگر شما هم به همدان می آیید میتوانید این ترشی را تست کنید و اگر خواستید آن را خریداری کنید.

برای سفر به همدان نیز میتوانید با ما تماس بگیرید و ابتدا یک سوئیت رزرو تلفنی انجام دهید و بعد از آمدن به همدان اگر سوئیت برایتان مناسب بود هزینه آن را بپردازید و اسکان بیابید.

همچنین نان شیرمال همدان هم از سوغاتی های خوب این شهر هست که اگر خواستید میتوانید آن را هم تست کنید تا بلکه سفرتان خوشمزه تر شود.

ترشی فلفل بیور همدان

 

خرید ترشی بیور

مغازه های ترشی فروشی سبزه میدان این محصول را دارند علاوه بر آن برای به صورت آنلاین و اینترنتی هم میتوانید خرید ترشی فلفل همدان را در سایت انجام داده و غیرحضوری این محصول را خریداری کرده و درب منزل هر جای ایران تحویل بگیرید.

3.9/5 - (8 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید