برج قربان همدان

برج قربان بنایی تاریخی در همدان

برج قربان همدان

این بنا بخاطر بی تدبیری برخی مسئولین همدان در گذشته و به خاطر غفلت ایشان در بین بناهای مسکونی اطرافش گیر کرده و رشد نداشته است در صورتی که میتوانست بیشتر مورد توجه باشد و بیشتر از چیزی که امروزه هست مورد توجه قرار بگیرد. برج قربان که در محدوده بین بلوار مدنی و بلوار طالقانی در کنار مدرسه ابن سینای همدان واقع شده یکی از بناهای قدیمی متعلق به دوره صفویه هست که میتوانست بیشتر از این جنبه گردشگری داشته باشد.

مقبره تاریخی برج قربان در شهر همدان

این بنا مقبره شخصی به نام حسن بن عطارحافظ ابوالعلاء همدانی بوده که بعد از شورش افغان ها و تجاوزات ایشان در این محل سنگر گرفته و از خود و خانواده خود و مردم آنجا محافظت میکرده است. جزئیاتی هم در این باره و رشادت های ایشان وجود دارد که به دلیل نبودن منابع موثق و قابل استناد از نوشتن آنها فعلا خودداری میکنم. هرچند در سال های اخیر کمی این بنا مورد توجه بوده و سعی شده بر روی جنبه های مثبت گردشگری آن توجه شود اما به هیچ وجه راضی کننده نیست. برخی گردشگران این مکان را با آرامگاه باباطاهر در همدان اشتباه میگیرند در حالی که شباهت خاصی به هم ندارند.

این برج ساده و آجری یک بار در اوایل قرن سیزدهم بازسازی شده به صورتی که نوک هرمی شکل آن منهدم شده بوده و مجددا مورد بازسازی قرار گرفته است. شما عزیزانی که به همدان تشریف میاورید میتوانید بعد از بازدید از اماکن و مراکز مهمتر نظیر گنجنامه و … اگر وقت و زمان کافی داشتید از این محل نیز بازدید بفرمایید که به هیچ عنوان خالی از لطف نیست. اگر شما در همدان از ما سوئیت کرایه کنید قطعا سفر برای شما دلپذیر بوده و چند روز بیشتر میمانید و قطعا وقت برای دیدن همه مراکز تاریخی و توریستی پیدا میکنید پس با ما تماس بگیرید.

برج قربان همدان

4/5 - (4 امتیاز)

شاید شما دوست داشته باشید